بستن صحیح کوله پشتی

بستن صحیح کوله پشتی

تنظیم صحیح کوله‌پشتی روی بدن کوهنورد
هدف از تنظیم کوله‌پشتی، انتقال صحیح وزن بار به بدن شما است؛ به‌نحوی که حدود ۸۰٪ از وزن بار به روی پایین کمر و قسمت لگن منتقل شود و شانه‌های کوه‌نورد بیشتر نقش کنترل تعادل بار را داشته باشند.
تنظیم درست کوله‌پشتی اهمیت زیادی دارد، چرا که در صورت تنظیم نادرست ممکن دچار کمر درد و یا گردن درد شوید. اگر از کوله پشتی زیاد استفاده می کنید، برای فشار کمتر به روی بدن‌تان و سفری راحت‌تر این مطلب را مطالعه نمایید.
همه بندها را شل کنید
ابتدا کوله‌پشتی را با وزنی معقول پر کنید و بعد از آن، همه بندها را شل کنید.(تصویر یک)

کمربند کوله‌پشتی را روی لگن خود قرار دهید.
تسمه کمری را طوری روی استخوان لگن تنظیم کنید، که وسط کمربند ‌دقیقا روی استخوان لگن قرار گیرد. سپس تسمه را محکم کنید(تصویر دو)

بندهای شانه را سفت کنید
بندهای شانه را سفت کنید اما نه خیلی؛ وزن اصلی باید روی کمربند باشد.(تصویر سه)

وضعیت ایده‌آل
محل اتصال بندهای شانه‌ای به کوله‌پشتی، باید بین کتف‌ها قرار گیرد. در این حالت، بالشتک‌های روی بند، به بهترین شکل روی شانه‌ها قرار می گیرند.
 برای تنظیم ارتفاع کوله‌پشتی‌تان، به توضیحات انتهای صفحه مراجعه کنید.(تصویر چهار)

کوله پشتی-بک پک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *